Resepi Puding Roti Azie

Resepi puding roti khairul aming, resepi puding roti sos kastard, resepi puding roti kukus, resepi puding roti simple, resepi puding roti, resepi puding trifle, resepi puding cocktail, resepi puding jagung kastard, resepi puding roti kukus,

Makanan yang colourful sering membuatkan orang terlihat lebih happy dan excited untuk mencuba. Salah satu yang menjadi viral di media sosial adalah resipi puding roti pelangi. Ia adalah pilihan yang baik untuk makanan ringan ataupun penutup selepas berbuka puasa. Resipi ini amat mudah untuk disediakan dan sangat sesuai untuk dimakan oleh semua orang terutama sekali untuk mereka yang gemar bermain dengan warna.

Bahan-bahan:

- Roti [Tidak perlu sebut jenis roti apa]

- Mentega [gunakan mana-mana jenis]

- Pewarna makanan pelbagai warna [sukatan ikut suka]

- Air 1 cawan

- Susu 1 cawan

- Krim 1 cawan

- Gula 1 cawan

- Serbuk agar-agar 1 paket

Cara-cara:

- Langkah 1: Sapukan mentega pada barisan roti dan letakkan satu demi satu dalam acuan kuih atau bekas roti yang disediakan.

- Langkah 2: Campurkan pewarna makanan dengan air dan rendamkan roti selama beberapa minit hingga roti meresapkan warna air.

- Langkah 3: Campurkan susu, krim, gula dan serbuk agar-agar dalam periuk dan kacau sehingga kesemuanya sebati.

- Langkah 4: Panaskan periuk tadi dan kacau sehingga ia mendidih.

- Langkah 5: Setelah mendidih, matikan api dan biarkan di dalam periuk selama 1-2 minit.

- Langkah 6: Tuangkan larutan susu tadi ke dalam acuan roti tadi yang sudah diletakkan sebelumnya.

- Langkah 7: Biarkan setelah sejam atau biarkan di dalam peti sejuk untuk untuk kadar pembekuan yang baik.

- Langkah 8: Setelah sejuk, keluarkan dari acuan dan rebahkan dalam pinggan.

- Langkah 9: Hidangkan dan nikmatilah!

Ini adalah resipi yang sangat mudah dan cepat untuk disediakan. Pelbagai warna yang dicipta pasti akan membuatkan anda dan rakan-rakan anda teruja dalam mencuba resipi yang satu ini. Marilah mencuba!

Resepi Puding Roti Azie

If you are searching about Resepi puding roti epal resepi bonda, you've came to the right page. We have pics like Puding roti pelangi azie kitchen, resepi puding roti epal resepi bonda, resepi puding roti pelangi • resepi bonda. Read more:

Puding roti pelangi azie kitchen, puding roti dengan sos yang sedap azie kitchen

Resepi puding roti mom's recipes. Puding roti resepi tawar gardenia pisang susu mudah kurus diari. Puding roti pelangi azie kitchen. Puding roti pelangi azie kitchen. Resepi puding roti epal resepi bonda. Roti puding pelangi azie resepi. Hasue i love my life resepi puding roti marble coklat



Also read:

.