Resepi Ayam Goreng Kunyit Rangup

Resepi ayam goreng kunyit rangup mathematics, resepi ayam goreng kunyit rangup math, resepi ayam goreng kunyit mat rock, resepi ayam goreng kfc, resepi ayam goreng tepung, resepi ayam masak kicap, resepi ayam penyet,

Selamat datang semua! Kali ini kami ingin berkongsi dengan anda semua satu resepi yang pasti akan memikat selera anda - Resepi Nasi Ayam Goreng Kunyit ala Thai! Terinspirasi oleh hidangan yang lazat dari negara Thailand, kami telah mengadaptasi resepi ini dan memberikan reka bentuk yang lebih mudah dan cepat untuk disediakan.

Bahan-bahan

Untuk merealisasikan hidangan ini, anda akan memerlukan:

  • 500g ayam, dipotong kecil-kecil
  • 1 sudu besar serbuk kunyit
  • 2 ulas bawang putih, dicincang halus
  • 2 sudu besar minyak masak
  • 1 biji bawang besar, dihiris tipis
  • 1 batang serai, diketuk halus
  • 1/2 cawan air
  • Garam, secukup rasa

Cara Membuatnya

1. Campurkan ayam, serbuk kunyit, dan bawang putih. Gaul rata dan marinate selama 30 minit.

2. Panaskan minyak dalam kuali. Tumis bawang besar dan serai hingga wangi.

3. Masukkan ayam dan goreng hingga kekuningan dan masak.

4. Tambahkan air dan kacau rata. Biarkan ia mendidih dan masak hingga bendi empuk.

5. Masukkan garam dan kacau rata.

6. Serve dengan nasi dan sayur-sayuran hijau seperti bayam atau kangkung.

Anda pasti akan teruja dengan hidangan ini semasa menikmati masakan yang lezat dan menyedapkan selera. Jangan tertarik dengan hidangan ini semata-mata dari gambar-gambar sahaja tetapi sertai kami untuk membuatnya dan nikmatilah hidangan ini bersama keluarga dan sahabat-sahabat anda.

Nasi Ayam Goreng Kunyit ala Thai adalah salah satu hidangan yang amat popular di kalangan rakyat Malaysia. Dengan campuran rasa serbuk kunyit yang sedap, bawang putih yang pekat, dan ayam goreng yang garing, hidangan ini pasti akan menjadi kegemaran semua orang.

Penutup

Jangan lepaskan peluang untuk mencuba resepi ini dan sertai kami untuk menikmatinya bersama-sama. Hidangan ini sesuai untuk dihidangkan di rumah dan juga boleh dihidangkan ketika majlis-majlis perkahwinan atau kenduri-kenduri lain.

Nikmatilah hidangan ini dengan cara mengikuti langkah-langkah yang diberikan dan tambah lagi rasa dengan sayur-sayuran hijau.

Sekian sahaja dari kami, semoga anda semua dapat menikmati hidangan ini dengan jayanya. Selamat mencuba!

Resepi Ayam Goreng Kunyit Rangup

If you are searching about Resepi ayam goreng kunyit mudah dan sedap azhan.co, you've came to the right place. We have images like Apa sahaja azuwar... ayam goreng kunyit.., resepi ayam goreng kunyit mudah dan sedap azhan.co, airtangan cik siti ayam goreng kunyit. Read more:

Inspirasi 26+ resepi ayam goreng student terpelajar media, airtangan cik siti ayam goreng kunyit

Kunyit ayam goreng resepi maggi activate turmeric. Kunyit ayam goreng sotong nasi resepi warga resipi garing fauziahsamad masak dapurkakjee oo0. Ayam goreng resepi kunyit rangup sedap ringkas resipi. Resepi kunyit rangup halia inspirasi ringkas kering nestia. Kunyit goreng ayam resepi menyelerakan masak. Inspirasi 26+ resepi ayam goreng student terpelajar media. Apa sahaja azuwar... ayam goreng kunyit..



Also read:

.