Resepi Ikan Bawal Goreng Cili

Resepi kari ikan bawal, resepi ikan bawal 3 rasa, resepi ikan bawal putih, harga ikan bawal per kilo, harga ikan bawal 1 kg, resepi ikan bawal sweet sour, resepi ikan bawal masak merah, resepi ikan tenggiri,

Siapa yang tidak suka ikan bilis goreng cili? Makanan yang ringkas tetapi sedap ini sering dijumpai di dalam hidangan sarapan pagi atau sebagai snek di antara waktu makan. Bagi para pecinta masakan pedas, anda pasti tidak akan melepaskan peluang untuk mencuba resepi ikan bilis goreng cili yang simple tetapi memikat perasaan.

Bahan-bahan:

  • 2 cawan ikan bilis kering
  • 7 biji cili api segar
  • 5 ulas bawang putih
  • 5 tangkai cili kering
  • Garam secukup rasa
  • Bawang goreng secukupnya

Cara-cara:

  1. Goreng ikan bilis sehingga kuning keemasan ketika minyak masih panas.
  2. Guna kuali lain dan tumiskan bawang putih dan cili api sehingga layu.
  3. Tambahkan cili kering dan kacau sebati.
  4. Masukkan garam secukup rasa.
  5. Masukkan ikan bilis goreng dan gaul sebati dengan rempah.

Dengan resepi ini, anda hanya memerlukan masa sekitar 15 minit untuk menyediakannya. Ikan bilis goreng cili ini sangat sesuai menjadi snek atau hidangan utama bersama dengan nasi panas dan sayur. Anda juga boleh turunkan tahap kepedasan dengan menambah atau mengurangkan bilangan cili api yang digunakan. Jangan risau jika anda tinggal di kawasan luar bandar yang sukar untuk membeli ikan bilis kering. Anda boleh membelinya dengan mudah di kedai runcit berdekatan rumah anda atau melalui pembelian dalam talian. Bebas untuk mencuba resepi ini dan nikmatilah hidangan pedas yang sedap dan bergizi ini bersama-sama keluarga dan rakan.

Jangan lupa berkongsi resepi ikan bilis goreng cili ini kepada rakan-rakan anda yang gemar dengan masakan pedas. Anda boleh mencipta variasi kepada resepi ini dengan menambahkan rempah lain seperti serai atau daun kari untuk memberikan pelbagai rasa di dalam hidangan. Terdapat banyak cara untuk mengubahkannya dan menjadi kreatif, jadi pastikan anda membincangkan idea-idea tersebut dengan yang lain yang berkongsi ciri-ciri yang sama.

Resepi Ikan Bawal Goreng Cili

If you are searching about Resepi ikan bawal emas goreng ~ resep masakan khas, you've came to the right web. We have pics like Resepi ikan bawal emas goreng ~ resep masakan khas, 2 heerlijke vis recepten bawal goreng kendari, gule ikan bali, 10 resepi ikan bawal sedap & wajib cuba saji.my. Read more:

2 heerlijke vis recepten bawal goreng kendari, gule ikan bali, 10 resepi ikan bawal sedap & wajib cuba saji.my

Resepi ikan bawal putih kecil goreng ~ resep masakan khas. Goreng bawal ikan kendari gebakken cpcdn heerlijke recepten utama cookpad. Bawal ikan resepi goreng halia bidadari masak saji angin buang masakan. Bawal ikan resepi masak emas goreng taucho nennie khuzaifah putih resepinannie kukus asam pedas tumis bahan masakan. 2 heerlijke vis recepten bawal goreng kendari, gule ikan bali. Resepi ikan bilis goreng cili ~ resep masakan khas. Resepi ikan bawal goreng halia (buang angin dalam badan) saji.my



Also read:

.