Resepi Kuih Raya Sukatan Cawan

Resepi biskut raya sukatan cawan, resepi kuih kole kacang sukatan cawan, resepi seri muka sukatan cawan, resepi kuih raya mudah, resepi kuih raya tanpa oven, kuih raya tradisional melayu, resepi kuih raya mudah, resepi kuih raya tanpa oven, resepi kuih raya 2023, resepi kuih raya che nom, resepi kuih raya, resepi kuih lapis,

Assalamualaikum semua! Hari Raya semakin hampir dan saya sudah mula ingatkan diri saya untuk berkongsi resepi kuih raya tahun ini. Sebagai seorang yang suka mencuba resepi baru setiap tahun, saya mencari-cari dan mengumpul maklumat tentang kuih raya paling popular yang boleh didapati di setiap rumah.

1. Kuih Makmur

Untuk membuat kuih makmur, anda memerlukan bahan-bahan seperti tepung kacang, tepung gandum, minyak sayur, gula dan kismis. Kacang tanah dikisar halus dan dikacau bersama tepung gandum, minyak sayur dan gula sehingga menjadi doh yang lembut. Buat bulatan kecil-kecil dan letakkan kismis di atas sebelum dibakar. Rupa kuih yang serupa seperti bentuk hati ini amat menarik dan mempunyai rasa yang sedap.

2. Kuih Bangkit

Kuih bangkit telah menjadi kegemaran ramai sejak zaman dahulu kala. Untuk membuat kuih bangkit yang gebu dan mudah cair di dalam mulut, anda memerlukan bahan-bahan seperti tepung ubi kayu, tepung ubi kentang, larut gula dan telur. Campurkan kesemua bahan ke dalam bekas untuk diadun dan boleh dipotong mengikut bentuk yang diinginkan. Bakar selama 20, 25 minit dalam oven pada suhu 140 darjah Celsius. Kuih bangkit seperti yang dihasilkan mempunyai aroma yang sedap dan sangat mudah dikunyah.

3. Kuih Bahulu

Kuih bahulu adalah kuih raya yang tidak lekang dari tradisi. Bahan-bahan yang diperlukan untuk membuat kuih bahulu termasuklah telur, gula, tepung, soda bikarbonat dan serbuk penaik. Campurkan bahan-bahan ke dalam satu bekas dan goncangkan sehingga rata. Tuangkan adunan ke dalam cetakan kuih bahulu dan bakar selama 10-15 minit.

Itulah ketiga kuih raya yang pasti menemani majlis anda sepanjang Hari Raya. Cuba resepi di atas dan sampaikan salam serta ucapan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada orang yang tersayang!

Resepi Kuih Raya Sukatan Cawan

If you are searching about Resepi biskut badam salju sukatan cawan resepi bergambar, you've came to the right web. We have images like Resepi kuih rengas galeri resepi, idea kuih raya popular, lejen dan pasti sedap tahun 2020, resepi biskut raya almond london rangup sukatan cawan biscuit recipe. Here you go:

Resepi biskut raya sukatan cawan biskut makmur resepi orang lama, resepi biskut badam salju sukatan cawan resepi bergambar

Kuih bahulu mudah dan sedap (resepi sukatan cawan) kuih tradisional. Biskut resepi coklat kuih sukatan cawan raya terbaik cip pasti callebaut tradisi boleh didapati penjual menjual malah choc pilih oijom. Resepi biskut peanut butter sukatan cawan yang sedap dan mudah. Resepi kuih tiram rangup rengas sukatan sedap cawan nestum. Raya kuih resepi. Sukatan cawan resepi biskut cadbury / resepi biskut semperit dahlia. Resepi kuih rengas galeri resepi


Also read:

.