Resepi Ayam Bakar Madu Wong Solo

Resepi ayam bakar madu berempah, resepi ayam bakar berempah, resepi ayam bakar madu, resepi ayam bakar mayonis, resepi ayam bakar diet, resepi ayam bakar azie kitchen, resepi ayam masak merah, resepi ayam masak kicap, resepi ayam percik, resepi ayam penyet,

Jika anda seorang yang suka berkemah dan sedang mencari hidangan yang mudah dan sedap untuk dinikmati semasa berkemah, maka cuba lah resepi ayam bakar madu ini. Dijamin sedap dan pastinya sangat memuaskan selera anda. Tanpa perlu bertele-tele lagi, berikut adalah resepi yang senang dan amat mudah diikuti.

Resepi Ayam Bakar Madu

Bahan-Bahan:

  • 4 ketul ayam – belah 2
  • 3 ulas bawang putih – cincang
  • 2 inci halia – cincang
  • 1 sudu makan cili kering (boleh kurang kalau tak mahu pedas)
  • 2-3 sudu makan madu
  • 2 sudu makan sos tiram
  • 1 sudu makan sos cili
  • 1 sudu teh serbuk kunyit
  • 1 sudu teh jintan manis
  • Garam secukup rasa
  • Minyak masak yang secukupnya

Cara-cara:

  1. Campurkan bawang putih, halia, cili kering, madu, sos tiram, sos cili, serbuk kunyit dan jintan manis dalam mangkuk yang sama dan kacau rata.
  2. Guna tangan untuk sapu ramuan ayam tadi ke atas ayam dan biarkan mengambil rasa selama 30 minit.
  3. Setelah itu, panaskan kuali dengan api sederhana tinggi dan letakkan ayam di atas kuali itu tadi. Kemudian, hirisan cili dan daun sup boleh dicampurkan atas ayam.
  4. Gorengkan ayam tadi dengan minyak yang secukupnya sehingga ayam menjadi keperangan dan masak.
  5. Akhir sekali, ayam bakar madu telah siap untuk disajikan!

Itulah resepi ayam bakar madu yang amat sedap dan mudah untuk dibuat semasa berkhemah. Kenikmatan hidangan ini tidak dapat dilukiskan dengan kata-kata. Dengan bahan-bahan yang ringkas dan mudah didapati, anda pasti dapat memasaknya dengan mudah. Jangan lupa cuba resepi ini dan selamat mencuba!

Resepi Ayam Bakar Madu Wong Solo

If you are looking for Resepi ayam bakar madu yang simple, rasa enaknya seperti beli dipasar, you've visit to the right web. We have images like Resep ayam bakar madu lezat nan istimewa untuk disantap bersama, resepi ayam bakar madu yang sedap & senang di buat ketika ber camping, ayam bakar madu sedap sungguh!.. dah rasa sekali pasti nak lagi buat. Read more:

Resepi ayam bakar madu yang sedap & senang di buat ketika ber camping, resep sambal ayam bakar aneka resep sambal pelengkap ayam bakar

Asamgaram resepi ayam madu bakar ramadhan. Ayam madu resepi bakar panggang jeruk ramadhan kepak bahan2 perap. Bakar madu panggang golek resepi istimewa sedap masak fritas papas asado sos bermadu nan lezat perap kurma lada asapdapur chipotle. Resepi bakar madu mudah golek. Resepi ayam bakar madu yang sedap & senang di buat ketika ber camping. Ayam madu bakar panggang enak membuat bermadu sekali pasti sungguh dah sedap. Bakar resep pedas manis sambal aneka gurih bumbu lezat membuat


Also read:

.