Resepi Cekodok Pisang Azlita

Resepi cekodok pisang rangup, resepi cekodok pisang, resepi cekodok pisang rangup, resepi cekodok pisang, resepi cekodok, resepi cekodok bawang, resepi cekodok rangup, resepi cekodok bilis, resepi cekodok ikan bilis,

Mari kita cuba resepi cekodok pisang sedap dan bulat dari Azie Kitchen. Cekodok ni memang sesuai sangat dimakan sebagai sarapan atau minum petang. Resepi ni senang je nak dibuat dan pasti akan jadi kegemaran seisi keluarga.

Bahan-Bahan

500 gram pisang emas masak

150 gram tepung gandum

1 sudu besar baking powder

1 sudu besar gula

1/2 sudu kecil garam

Air secukupnya

Minyak untuk menggoreng

Cara-Cara

1. Kupas dan tumbuk pisang sehingga lumat.

2. Masukkan tepung gandum, baking powder, gula dan garam. Gaulkan semua bahan sehingga sebati.

3. Masukkan sedikit air jika adunan terlalu pekat. Jangan terlalu cair.

4. Panaskan minyak dalam kuali dan gunakan sudu untuk membentuk cekodok. Letakkan dalam minyak panas dan goreng sehingga kuning keemasan.

5. Gunakan penyapu atau saringan untuk membuang minyak berlebihan.

6. Hidangkan cekodok dalam pinggan dan nikmati bersama keluarga.

Resepi cekodok pisang dari Azie Kitchen sangat senang untuk dibuat dan rasanya memang terbaik. Pedas dan manis jadi selera kita. Tak perlu lagi pergi ke kedai untuk membeli cekodok. Kita boleh membikinnya sendiri dengan bahan yang sedia ada di rumah.

Sebelum memulakan proses memasak, pastikan bahan-bahan sudah disediakan dengan betul. Jangan terlalu banyak air ketika mencampurkan bahan kerana ia akan membuatkan cekodok terlalu lembut dan mudah hancur. Masukkan air sedikit demi sedikit sehingga adunan menjadi seimbang.

Untuk memberikan citarasa yang lebih unik, anda boleh mencuba menukar tepung gandum dengan tepung jagung atau tepung ubi kayu. Jangan lepaskan peluang untuk mencuba resepi ini dan bagi keluarga anda merasa kenikmatan cekodok pisang yang sedap dan bulat!

Resepi Cekodok Pisang Azlita

If you are looking for Resepi cekodok pisang rangup, you've visit to the right page. We have pictures like Resepi cekodok pisang rangup, sinar kehidupanku**~.. cekodok pisang, resipi cekodok pisang simple resepi bergambar. Here it is:

Resepi cekodok pisang best kulit rangup lembut di dalam asian recipes, resepi cekodok pisang rangup

Resipi cekodok pisang resepi bergambar. Pisang resepi cekodok bidadari. Pisang cekodok bulat sedap resepi. Resipi mudah cekodok pisang rangup di luar lembut di dalam amie's. Sinar kehidupanku**~.. cekodok pisang. Cekodok pisang sedap dan bulat azie kitchen. Resepi cekodok pisang simple (rangup dan lembut) bidadari.my


Also read:

.