Resepi Tomyam Khairul Aming

Resepi ayam thai khairul aming, resepi tomyam, resepi tomyam ayam, resepi tomyam thai, resepi tomyam simple, resepi tomyam che nom, resepi tomyam udang, resepi tomyam campur, resepi tomyam seafood, resepi tomyam ayam che nom,

Selamat datang kepada semua pembaca untuk kongsi resepi harian yang sedap dan senang untuk dipraktikkan. Hari ini saya ingin berkongsi resepi Tomyam Campur yang paling senang dan sedap untuk dinikmati bersama family. Mari kita lihat bahan-bahan yang diperlukan dan cara membuatnya dalam keterangan yang lebih lanjut.

Bahan-Bahan:

Genggam daun limau purut

Gula melaka secukup rasa

2 ulas bawang putih

1 ulas bawang besar

Sedikit serai

2 biji cili kering

1 helai daun bawang

1 batang serai yang telah dihiris halus

1 sudu teh serbuk lada hitam

1 sudu teh serbuk ketumbar

Garam secukup rasa

3 camca besar sos ikan

1 camca besar sos cili

1 camca teh serbuk kunyit

1 biji tomato yang telah dipotong kecil-kecil

2 sudu besar minyak masak

1 liter air

300g udang

200g ayam

150g ikan

2 helai daun kari

Bawang goreng untuk hiasan (pilihan)

Cara-Cara:

1. Rebuskan air sehingga mendidih.

2. Tambahkan gula melaka, serai, daun bawang, daun kari ke dalam air mendidih.

3. Masukkan bahan-bahan seperti bawang putih, bawang besar, serai, cili kering, serbuk lada hitam, serbuk ketumbar dan garam ke dalam periuk dan toskan sehingga wangi.

4. Masukkan semua bahan-bahan tersebut ke dalam periuk, tambahkan sos ikan, sos cili, serbuk kunyit dan tomato ke dalam periuk dan kacau perlahan-lahan.

5. Tambahkan udang, ayam dan ikan ke dalam periuk dan biarkan ia mendidih dalam masa 10 minit.

6. Tambahkan garam dan gula secukup rasa.

7. Hidangkan tomyam campur dengan menggunakan mangkuk yang bersih. Hias atas bekas dengan bawang goreng dan daun bawang.

Bagi mereka yang suka hidangan yang pedas, sila tambahkan cili padi yang dihiris halus untuk rasa yang lebih mantap. Anda juga boleh menggantikan bahan-bahan yang disebutkan dengan yang ada di rumah anda terutamanya jika anda mempunyai stok ikan, ayam dan udang dalam peti sejuk.

Terima kasih kerana membaca resepi Tomyam Campur yang paling senang dan sedap ini. Selamat mencuba dan selamat menjamu selera bersama keluarga anda.

Resepi Tomyam Khairul Aming

If you are searching about Terjual sebanyak rm7.5 juta di shopee, ini fakta menarik mengenai, you've came to the right web. We have images like Resepi tomyam campur paling senang dan sedap, resepi bihun tomyam thai, resepi ayam goreng kunyit ala kedai makan tomyam – aszulqa.com. Here you go:

Resepi2 baru khairul aming disukai hingga raih jutaan tontonan sekejap, [video] mengaku jual sambal nyet palsu, wanita jumpa khairul aming

Aming khairul kalini jutaan sekejap tontonan betul. Terjual sebanyak rm7.5 juta di shopee, ini fakta menarik mengenai. Tomyam campur resepi senang sedap. Resepi tomyam campur paling senang dan sedap aku sis lin. Resepi tomyam thai (laku macam kedai!) saji.my. Resepi tomyam yam bidadari kedai saji sedap laku udang tenggiri warung masakan pilih. Resepi tomyam campur paling senang dan sedap


Also read:

.