Resepi Ayam Halia Kicap

Resepi ayam halia kicap sotong, resepi ayam halia kicap in english, resepi ayam halia azie kitchen, resepi ayam steam halia, resepi ayam masak merah, resepi ayam percik, resepi ayam penyet, resepi ayam masak kicap, resepi ayam kunyit, resepi ayam goreng berempah, resepi ayam bakar,

Apa khabar semua orang? Hari ini, Kami akan memberikan kamu sebuah resep yang sangat mudah dan enak untuk dicoba. Resepi Ayam Masak Halia ini adalah menu yang sering saya buat di rumah dan selalu disukai oleh seluruh keluarga. Saya harap kamu juga akan menyukainya!

Cara Membuat Ayam Masak Halia

Pertama-tama, bahan-bahan yang kita butuhkan:

  • 1 ekor ayam potong 8
  • 2 ulas bawang putih ditumbuk
  • 1 inci halia dipotong dadu kecil
  • 1 sudu besar sos tiram
  • 2 sudu besar kicap cair
  • Garam secukup rasa
  • Gula secukup rasa
  • Air secukupnya

Langkah-langkahnya pun sangat mudah, yuk ikuti instruksi berikut ini:

  1. Panaskan minyak dalam kuali dan tumis bawang putih dan halia hingga naik bau.
  2. Masukkan ayam dan garingkan hingga keperangan.
  3. Tambahkan sos tiram, kicap cair, garam dan gula.
  4. Tuang air secukupnya dan biarkan ia mendidih dengan api yang sederhana.
  5. Biar ayam masak sebentar dan rasakan rasa dengan menambah garam atau gula jika perlu.
  6. Lepas apabila ayam cukup empuk.

Selamat menikmati!

Resepi Ayam Masak Halia ini sangat mudah untuk disajikan dan mempunyai tekstur yang sangat lezat. Bukan itu saja, bahan-bahannya juga sangat mudah didapatkan dan murah. Di samping itu, menu ini sesuai untuk dihidangkan pada setiap acara atau majlis keluarga. Jangan lepaskan peluang untuk mencuba resepi ini dan jangan lupa untuk kongsi dengan kawan-kawan anda.

Ayam Masak Halia ini memang enak dan sempurna untuk keluarga besar. Anda boleh menghidangkannya bersama makanan lain seperti kentang, nasi atau kuih untuk lebih menyelerakan lagi. Saya harap anda akan menyukai menu masakan ini sebanyak keluarga saya suka.

Jangan lupa untuk membuat resepi ini sendiri di rumah anda dan semoga anda akan merasa berpuas hati dengan hasilnya. Terima kasih kerana membaca resipi ini dan selamat mencuba!

Resepi Ayam Halia Kicap

If you are looking for Resepi ayam masak halia – my resepi, you've visit to the right page. We have images like Resepi ayam goreng halia • resepi bonda, resepi ayam masak kicap halia youtube, resepi ayam halia versi cina kompilasi himpunan resepi. Here you go:

Resepi ayam masak halia – my resepi, 10 resipi mudah masak masa sahur bulan puasa gegar resep masakan

Ayam masak kicap halia malaowesx. Ayam kicap masak halia resepi berkuah versi daridapur pilihan. Ayam resepi halia kukus resipi masak sedap makanan ringkas cukup menyelerakan cari sihat goreng minyak mudah jejari thai nasi uf. Ringkas tapi cukup menyelerakan, resipi ayam kukus halia sesuai untuk. Resepi masak halia kicap tiram berempah perisa aneka sedap resipi ikat suami perut pedas crazyduck pesonapengantin maklong karteldakwah dapur cakar. Resepi ayam kicap. Resepi halia masak bahan cili goreng kering kunyit



Also read:

.