Resepi Kek Batik Nescafe

Resepi kek batik simple, resepi kek batik indulgence che nom, resepi kek batik cheese, resepi kek batik sedap, resepi kek, resepi kek marble, resepi kek butter,

Jika anda sedang mencari resepi untuk menghidangkan kuih yang mudah dan sedap, maka resepi kek batik Nescafe ini adalah pilihan yang tepat. Kek batik Nescafe ini sangat mudah disediakan dan mempunyai rasa yang pasti kena pada selera anda. Selain itu, kek batik Nescafe ini juga sesuai untuk dihidangkan pada pelbagai majlis dan perayaan.

Bahan-bahan:

  • 200g biskut marie
  • 1 tin susu pekat
  • 1 paket Nescafe
  • 150g butter
  • 20g serbuk koko (optional)
  • 3 sudu besar air

Cara-cara:

  1. Tumbuk biskut marie sehingga hancur.
  2. Campurkan biskut marie yang telah ditumbuk dengan susu pekat, Nescafe, butter dan serbuk koko (jika digunakan) dalam sebuah periuk.
  3. Letakkan periuk di atas api yang sederhana dan kacau campuran kek batik Nescafe tersebut sehingga bahan-bahan sebati.
  4. Setelah campuran kek batik Nescafe tersebut sebati, tambahkan air dan teruskan mengacau sehingga keseluruhan campuran menjadi pekat dan terletak rata dalam periuk.
  5. Tuangkan campuran ke dalam loyang yang telah dialas dengan kertas minyak.
  6. Samakan permukaan kek batik Nescafe tersebut dengan menggunakan sudu atau alatan yang sesuai.
  7. Perahkan kek batik Nescafe tersebut selama 2 jam atau sehingga kek batik Nescafe sejuk dan keras.
  8. Potong kek batik Nescafe tersebut dan hidangkan.

Jadi, itu dia resepi kek batik Nescafe yang mudah dan sedap. Selamat mencuba!

Resepi Kek Batik Nescafe

If you are looking for Resepi kek batik sedap dan merecik m9 daily resepi viral terkini, you've visit to the right page. We have images like Mamahusna chocolate resepi kek batik coklat, resepi kek batik nescafe surasmi f, resepi kek batik mudah dan sedap azhan.co. Here it is:

Resepi kek batik nescafe various daily, resepi kek batik sedap dan merecik m9 daily resepi viral terkini

Resepi kek batik coklat resepi kek best. Resepi kek batik nescafe various daily. Resepi kek batik nescafe various daily. Resepi kek batik youtube. Kek resepi horlick daridapur sarawak sedap kukus milo nescafe bahan. Resepi kek batik nescafe omong q. Resepi kek coklat biskut sukatan



Also read:

.